کاربرد پورت تلفن ثابت(RJ11) در مودم های رومیزی 4G چیست؟

کاربران زیادی درباره پورتRJ۱۱ در مودم های رومیزی سوال پرسیده و ابهاماتی را مطرح کردند.
در زیر به بررسی کوتاهی برای نمونه از کاربردهای این پورت شگفت انگیز بر روی مودم TF-i60 می پردازیم

همان‌طور که می‌دانید مودم TF-i۶۰ یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های بازار در سال‌های اخیر بوده است و همه اپراتورهای اینترنت TD-LTE آن را لاک و به مشتریان خود عرضه کردند.

این مودم که از ارتباطات ۴G LTE و TD-LTE پشتیبانی می‌کند؛ مجهز به درگاه‌های LAN/WAN و RJ۱۱ یا همان سوکت تلفن ثابت است. ولی این درگاه برای چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟

شاید این‌طور به نظر برسد که این درگاه هیچ کاربرد خاصی ندارد. برخی از کاربران هم آن را با درگاه ADSL اشتباه گرفته و تصور می‌کنند این مودم ایرانسل و هواوی از ارتباطات ADSL پشتیبانی می‌کنند.

اما مودم ایرانسل TF-i۶۰ یا هواوی B۶۱۲ از استاندارد ADSL پشتیبانی نمی‌کند و درگاه RJ۱۱ نیز برای این منظور نیست. اگرچه می‌توان یک مودم ADSL را از طریق کابل شبکه به یکی از درگاه‌های LAN متصل کرده و اینترنت را به اشتراک گذاشت.

درگاهی با کاربردهای ویژه

درگاه RJ۱۱ در این مودم‌ها و مودم‌های دیگر مشابه برای مصارف VoIP، تماس تلفنی مبتنی بر اینترنت و اتصال مستقیم تلفن ثابت به مودم و اینترنت است.

به عنوان مثال، می‌توانید یک سیم‌کارت معمولی (FDD) روی مودم TF-i۶۰ بیندازید و بعد تلفن ثابت رومیزی را از طریق کابل تلفن و درگاه RJ۱۱ به یکدیگر متصل کنید. آن‌گاه تلفن ثابت شما به یک گوشی موبایل تبدیل شده و می‌توانید با آن تماس بگیرید و مکالمه داشته باشید.

مثال دیگر، اتصال مستقیم یک سیستم کال سنتر به مودم از طریق درگاه RJ۱۱ است.

همین‌طور، می‌توان از این مودم برای اتصال درگاه‌های کارت‌خوان به اینترنت استفاده کرد. این درگاه‌ها نیاز به خط تلفن ثابت دارند.

پس، درگاه RJ۱۱ مودم TF-i۶۰ برای ADSL نیست و از سوی دیگر بی‌کاربرد هم نبود و می‌تواند در برخی مواقع ضروری به کار آید. برخی مودم‌های هواوی حتی دو درگاه RJ۱۱ دارند چون برای کشورهایی ساخته شده‌اند که به این نوع اتصال‌ها نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • بر اساس شبکه
  • 3G

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!