چین برای پیاده سازی شبکه 5G گوی سبقت را از آمریکا ربود!

طبق تازه‌ترین گزارش های به دست آمده، کشور چین توانسته برای پیاده سازی شبکه 5G گوی سبقت را از ایالات متحده برباید و قریب به 350 هزار دکل ارتباطی شبکه 5G راه اندازی کند.

همانطور که می‌دانید، شرکت های بزرگ ارائه دهنده سرویس های اینترنت و شبکه موبایل به شدت در تلاش هستند تا زیرساخت های لازم برای پیاده سازی شبکه 5G را ایجاد کنند. تا پیش از این بیشترین خبرهایی که در این حوزه منتشر می‌شد، مربوط به کشور ایالات متحده و اپراتورهای فعال در این ناحیه بود. برای مثال در آخرین خبری که در مورد پیاده سازی شبکه 5G منتشر شده بود، اشاره شد که احتمالا ورایزون در سال 2019 شبکه 5G را برای گوشی های موبایل پیاده‌سازی می‌کند (شبکه 5G ورایزون سال 2019 برای گوشی ها عرضه می‌شود).

اما بر اساس تازه‌ترین گزارش های به دست آمده ظاهراً ایالات متحده علیرغم تصور اغلب افراد بهترین بستر ممکن برای پیاده سازی نسل پنجم شبکه های ارتباطی را ایجاد نکرده است، بلکه چین توانسته در این راستا گوی رقابت را از آمریکا برباید. طبق این گزارش که از جانب خبرگزاری رویترز نقل شده، کشور چین توانسته با صرف هزینه‌ای در حدود 24 میلیارد دلار از سال 2015 تاکنون 10 برابر آمریکا بسترهای لازم را برای پیاده سازی شبکه 5G در کشور خود فراهم آورد.

ظاهراً چین توانسته در حال حاضر چیزی در حدود 350000 برجک ارتباطی برای ارائه شبکه 5G را در کشور پیاده سازی کند. یک نکته آماری بسیار جالب این است که کشور چین طی یک دوره سه ماه در سال 2017 موفق شد تعداد برجک های شبکه 5G را در کشورش بسازد که تقریبا سه برابر تعداد دکل های مخابراتی ساخته شده در آمریکا طی سه سال اخیر بوده است. این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که چین تا چه اندازه بر روی پیاده سازی شبکه 5G تمرکز داشته است. البته طبق بررسی های صورت گرفته ظاهراً هزینه پیاده سازی پنجمین نسل از شبکه های ارتباطی در چین تقریبا 35 درصد ارزان تر از هزینه‌ای خواهد بود که پیاده سازی این تکنولوژی در ایالات متحده به همراه دارد.

به هر حال هنوز مشخص نیست که کدام کشورها می‌توانند در زمینه پیاده سازی عمومی و بی‌سیم شبکه 5G پیشتاز باشند. در حال حاضر کشورهای چین، کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در این راستا عملکرد خوبی داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که موفقیت های خوبی هم در این زمینه کسب کنند. احتمالاً شبکه های 5G بی‌سیم و همگانی از سال 2019 رسما قابل استفاده خواهند شد.

گزارشی که چنین اخباری را ارائه کرده است، توضیح می‌دهد که اولین کشوری که از ۵G استفاده کرد، به صورت غیر مستقیم، دستاوردهای عظیمی کسب خواهد نمود زیرا اینترنت ۵G پتانسیل درآمدزایی بسیار زیادی دارد.

یکی از سایت‌هایی که این گزارش را منتشر کرده، Deloitte نام دارد. این خبرگزاری برای اینکه آمریکا از این قافله عقب نماند، پیشنهاد می‌کند که این کشور زمان را از دست ندهد و با ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی همکاری لازم را داشته باشد.

با این حال، سه ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی آمریکا یعنی Verizon، T-Mobile و Sprint وعده داده‌اند که در اوایل سال ۲۰۱۹ اینترنت ۵G را ارائه خواهند کرد. ضمن اینکه AT&T نیز اعلام کرده که در همین سال جاری میلادی، در سه شهر آمریکا اینترنت نسل ۵ را راه‌اندازی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • بر اساس شبکه
  • 3G

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!