تاکید وزیر ارتباطات بر توسعه خانه های هوشمند و زیرساخت فیبر نوری


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مجامع جهانی توسعه شهر هوشمند از شاخص های توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) است؛ بنابراین باید نسبت به توسعه شهر هوشمند اهتمام جدی داشت.به نقل ایرنا؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات که همزمان با دهه فجر برای افتتاح طرحهای مخابراتی به مشهد سفر کرده روز دوشنبه با حضور در نشست شورای اسلامی این شهر عنوان کرد: یکی از فضاهای مهم برای توسعه کسب و کارهای نوین، حوزه شهر هوشمند و پروژه های تعریف شده برای آن است؛ لذا نقش شهرداری ها و تصمیمات شورای شهر در توسعه اقتصاد بازار مهم است.

وی اظهار داشت: در توسعه اقتصاد دیجیتال نقش حاکمیت و پارلمان شهری توانمند کردن کسب و کارهای دیجیتالی است و علاوه بر شاخص دسترسی به پهنای باند، تعداد خانه های هوشمند موجود در شهر از شاخص های توسعه آی.سی.تی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شورای شهر مشهد می تواند با مطالعه، کار کارشناسی دقیق و محقق کردن شهر هوشمند کمک بزرگی به حل مشکلات شهری، توسعه اقتصاد دیجیتال، افزایش رفاه و توسعه اشتغال داشته باشد.

وی بیان کرد: کلانشهر زائر پذیر مشهد از حوزه هایی است که با هوشمند سازی شهری بسیاری از مشکلاتش حل می شود.

جهرمی همچنین بر تعامل نظام صنفی یارانه ای خراسان رضوی و سازمان فاوای شهرداری مشهد برای توسعه کسب و کار اینترنتی تاکید و بیان کرد: توسعه فناوری های نوین و شهر هوشمند نیازمند توسعه زیرساخت های ارتباطی و فیبر نوری است.

وی ادامه داد: هم اکنون پوشش کامل خدمات ارتباطی در سطح مشهد و خراسان رضوی وجود دارد و به لحاظ ارتباطات تلفن همراه و شبکه بی سیم در این شهر پیشرفت های خوبی صورت گرفته و مققر شده این پوشش تا 27 اردیبشهت سال آتی به حد ممتاز برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه ارتباطات ثابت در کشور و مشهد عقب ماندگی هایی وجود دارد که رفع آنها نیازمند همکاری شهرداری است. ساختمانهای بزرگ تجاری باید به شبکه و زیرساخت های فیبر نوری متصل شوند و توانمندی های شهرداری در اختیار شبکه ملی ارتباطات قرار گیرد. در زمینه توسعه کسب و کار دیجیتال، شبکه ارتباطات و زیرساخت های فیبر نوری آمادگی همکاری با شهرداری و شورای شهر مشهد را داریم.

وی در خصوص ساماندهی دکلهای مخابراتی نیز گفت: از عقد قرارداد مستقل هر اپراتور با شهرداری استقبال نمی کنیم و اپراتورها باید با ایجاد کنسرسیوم به ساماندهی برسند. همچنین در سامانه حمل و نقل شهری نگرانی هایی بین کسب و کار سنتی و نوین وجود دارد لذا نقش حاکمیتی شهرداری را در این حوزه به رسمیت می شناسیم. در این خصوص باید مدلی طراحی شود که مانعی برای کسب و کار جدید ایجاد نشود.

4 دیدگاه برای “تاکید وزیر ارتباطات بر توسعه خانه های هوشمند و زیرساخت فیبر نوری”

  1. برای اجرا و راه اندازی این ساخت باید شرکت های بزرگ فقط کار کنند یا به نفرات و شرکت های کوچک هم اجازه فعالیت در این حوزه داده می شود؟
    ارادت مند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • بر اساس شبکه
  • 3G

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!