افزایش سرعت اینترنت

راه حل هایی ساده برای افزایش سرعت اینترنت (بخش سوم)

در مقالات گذشته درباره عوامل موثر سخت افزاری و نکاتی نرم افزاری که به مرورگر شما مرتبط نبودند صحبت کردیم که در افزایش سرعت اینترنت موثر بودند. حالا در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی را نشان دهیم که به مرورگر اینترنتی شما مرتبط است.

1- انتخاب بهترین مرورگر: قدم اول برای این که از وب گردی خود لذت ببرید این است که از بهترین مرورگر وب استفاده کنید. بهترین مرورگرهای وب برای رایانه ها گوگل کروم، اپرا و فایرفاکس هستند. برای تلفن های همراه هم می توان از مرورگرهایی مانند اپرا، گوگل کروم، فایرفاکس و مخصوصا CM Browser استفاده کرد.

2- کاهش تعداد پنجره ها و صفحات مرورگر: هر چقدر تعداد صفحه ها و پنجره های مرورگر بیشتر باشد از حافظه سیستم نیز بیشتر استفاده می شود که این سبب کاهش توان پردازشی و عملکرد دستگاه و خود مرورگر می شود. به علاوه وقتی صفحات و تب های بیشتری را هم زمان اجرا می کنید پهنای باند اینترنت شما بین همه این صفحات تقسیم می شود که باعث کاهش سرعت بارگذاری اطلاعات روی سایت می شود. پس تا می توانید از ایجاد پنجره ها و تب های جدید خودداری کنید.

3- غیرفعال سازی نمایش تصاویر: اغلب اوقات متن یک سایت است که برای ما اهمیت دارد و تصاویر و فیلم های موجود در آن مورد نیاز ما نیستند. در این مواقع می توانید در تنظیمات مرورگر خود به دنبال قسمتی بگردید که نمایش تصاویر درون سایت ها را غیر فعال می کند. با این کار سرعت بارگذاری صفحات به طرز معجزه آسایی افزایش می یابد. نکته اول درباره این مورد این است که چون بعضی اوقات تصاویر موجود در یک صفحه برای ما مهم است پس نمی توان از این روش استفاده کرد. نکته بعدی این که اغلب موارد با فعال کردن این ویژگی، تم کلی صفحه دچار تغییر می شود که ممکن است خوشتان نیاید. مورد سوم و مهم هم آن که همه مروگرها این قابلیت را ندارند. اما این موارد دلیل نمی شود که از این ویژگی مفید استفاده نکنید.

افزایش سرعت اینترنت
افزایش سرعت اینترنتعت

4- غیر فعال کردن تبلیغات: مهم ترین منبع اصلی درآمد سایت ها تبلیغات درون آن هاست. این تبلیغات که اکثرا به صورت فایل های فلش و متحرک روی سایت ها قرار دارند با سنگین کردن حجم صفحه سایت، هم باعث مصرف بیشتر ترافیک اینترنت می شوند و هم باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحهات می شوند. با نصب نرم افزارهایی چون AdBlock یا FlashBlock روی مرورگر خود که به صورت افزونه نصب می شوند یا روی سیستم عامل خود می توانید از نمایش این تبلیغات جلوگیری کنید.

5- متوقف کردن پلاگین ها و افزونه های غیر ضروری: اگر در مرورگر خود به بخش افزونه یا پلاگین ها مراجعه کنید متوجه خواهید شد که تعداد زیادی از آن ها همراه مرورگر شما در حال اجرا هستند. با این که شمار اندکی از آن ها ضروری و مفید هستند اما اکثر آن ها باعث کندی سرعت اینترنت شما می شوند. با غیر فعال یا حذف کردن افزونه ها و پلاگین های غیر ضروری مرورگر خود به بارگذاری اطلاعات سرعت ببخشید.

6- استفاده از افزونه های مفید: درست است که افزونه ها و پلاگین ها می توانند باعث کاهش سرعت اینترنت شوند اما بعضی از آن ها با تغییر تنظیمات مرورگر به افزایش سرعت اینترنت کمک می کنند که نمونه آن ها افزونه SpeedyFox است که بسیار مفید و کاربردی است. همان گونه که در مورد شماره 4 اشاره کردیم افزونه هایی هم هستند که با غیرفعال کردن فایل های متحرک سایت ها باعث افزایش سرعت اینترنت شما می شوند.

7- کش مرورگر را حذف نکنید: اگر چه در اکثر سایت ها توصیه می کنند که کش مرورگر را حذف کنید اما بدانید بهتر است این کار را انجام ندهید. تاثیر پاک کردن کش نرم افزارهای روی سیستم برخلاف کش مرورگر است. با حذف کش نرم افزارهای دیگر عملکرد سیستم بهبود می یابد اما در مرورگرها بعد از بازکردن یک سایت قسمتی از اطلاعات آن به صورت کش در مرورگر ذخیره می شود تا در مراجعه بعدی به همان سایت در زمان کم تری صفحه موردنظر بارگذاری شود. با حذف کردن کش مرورگر خود این اطلاعات را عملا پاک می کنید و در نتیجه وقتی به همان سایت مراجعه می کنید دوباره همان فایل ها ایجاد می شوند که نتیجه آن افزایش حجم مصرفی و افزایش زمان مورد نیاز برای بارگذاری سایت است. در هر صورت پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید کش مرورگر خود را حذف کنید این کار را در فواصل زمانی کوتاه انجام ندهید.

8- پاک کردن اطلاعات برنامه: اگر روی مرورگر خود اطلاعات مهمی مانند رمز عبور ندارید پیشنهاد می کنیم هر ماه یکبار اطلاعات مرورگر خود را پاک کنید. کاری که در سیستم عامل اندروید با مراجعه به بخش اطلاعات برنامه و لمس Clear Data انجام می شود. با این کار تمام اطلاعات مرورگر پاک می شود انگار که تازه آن را نصب کردید. در سیستم عامل ویندوز هم برای مروگر هایی مانند فایرفاکس این امکان وجود دارد. اگر هم خواستید می توانید مرورگر خود را حذف و دوباره نصب کنید. این کار باعث می شود که تمام تنظیمات مرورگر به حالت پیش فرض بگردد و با خالی شدن اطلاعات آن بارگذاری صفحات با سرعت بیشتری انجام شود.

این نکات مستقیما به مرورگر وب شما مرتبط است. مطمئنا با رعایت این نکات سرعت اینترنت شما بهبود خواهد یافت. با مقاله بعدی ما که درباره تنظیمات تخصصی درون مرورگرهاست همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • بر اساس شبکه
  • 3G

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!