چگونه SSID خود را مخفی کنیم

مودم همراه و پاوربانک4G SPACESTATION MINI
مودم همراه و پاوربانک4G SPACESTATION MINI

با حذف SSID شبکه وایرلس خود، امکان هک شدن آن را کاهش دهید.

پنهان کردن SSID، از نمایش شبکه‌ی شما در لیست شبکه‌های قابل دسترس جلوگیری می‌کند و مانع از دسترسی افرادی خواهد شد که در حال تلاش برای اتصال به آن هستند. بر اساس این نظریه، از طریق حذف شماره‌ی شناسایی (Identification Number)، می‌توانید شبکه‌ی خود را از دست هکرهایی که در محله‌ی شما زندگی می‌کنند و در جستجوی راهی برای هک کردن شبکه‌ی شما هستند، محافظت کنید. طبق این نظریه، مخفی کردن SSID راه حل جامعی برای جلوگیری از هک شدن شبکه‌ی شما توسط هکرها نیست؛ اما می‌تواند تا حدودی برای کاربران آرامش ذهنی ایجاد کند و ترس از هک شدن شبکه‌ را توسط سایرین کاهش دهد.

SSID

۱- در آدرس بار مرورگر، IP آدرس روتر خود را تایپ کنید. IP آدرس بسیاری از روترها معمولا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ است اما این امکان وجود دارد که IP روتر شما ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ یا چیزی شبیه به این باشد. اگر هیچ یک از این آدرس‌ها برای روتر مناسب نبود، شاید بتوانید با یک جستجوی ساده در گوگل و تایپ عبارت «router brand] home address]»، آدرس IP‌ روتر خود را بیابید.

type the home address of your router

۲- نام کاربری و رمزعبور خود را وارد کنید و برای رفتن به مرحله‌ی بعد، روی کلید OK کلیک کنید.

Log in and press the OK button

۳- روی Wireless Settings در منوی بالایی صفحه کلیک کنید. (ممکن است قسمت تنظیمات مربوط به شبکه‌ی وایرلس شما با تصاویر موجود متفاوت باشد، اما مراحل بسیار به هم شبیه‌اند.)

Click Wireless Settings

۴- از منوی کناری، گزینه‌ی Advanced Security Settings را انتخاب کنید. ممکن است مکان قرارگیری Advanced Security Settings متفاوت باشد و این گزینه با نام Security Settings در مکان دیگر قرار گرفته باشد.

Choose Advanced Security Settings

۴- اگر از یک روتر دو باندی (یا سه باندی) استفاده می‌کنید، باید این مراحل را برای هر باند تکرار کنید. SSIDا۲.۴ گیگاهرتز یا ۵.۰ گیگاهرتزی را انتخاب کنید (یا می‌توانید هر دو SSID را انتخاب کنید).

Choose either the 2.4 GHz SSID or 5.0 GHz

۵- گزینه‌ی Disable را انتخاب و روی Apply کلیک کنید.

Click Disable, and then Apply.

برای سایر باند‌ها نیز مراحل ۳ تا ۶ را مجددا به همین شکل تکرار کنید.

2 دیدگاه برای “چگونه SSID خود را مخفی کنیم”

  1. مطمئن باشین فقط جوجه هکرا رو دفع میکنه ، اونی که قرار باشه هک کنه، مخفی هم کنید میبینه ، حتی از مک ادرس فیلترینگ هم عبور میکنه.
    پیشنهاد من اینه که ترکیبی استفاده کنید ، SSID مخفی کنید ، مک ادرس فیلترینگ استفاده کنید ، فریمور مودم رو همیشه اپدیت نگه دارید ، دسترسی وب مودم رو با تلنت ببندید (اگر بلدید چطور دوباره وصلش کنید) (برای جلوگیری از خیلی چیز ها) ، پسورد وای فای حداقل 20 رقم WPA2 بذارید که سریع کرک نشه و wps رو خاموش کنید از تو تنظیمات . با این کار ها خیلی سخت میشه هک کرد ، اما بازم میشه ! خلاصه اینکارا رو حتما انجام بدید تا هر بنی بشری نتونه شما رو راحت هک کنه .
    اگر یک بلاگ کامل در مورد اینایی که گفتم بذارید و تو شبکه های اجتماعی پخشش کنید و مردم انجام بدن مطمئن باشید سطح امنیت از “خیلی ضعیف” به “متوسط” میرسه و خیلی ها به خاطر مصرف نشدن ترافیکشون توسط هکر ها شما رو دعا میکنن !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • بر اساس شبکه
  • 3G

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!