فروشگاه اینترنتی مودم مارت

VPN را هنگام خرید اینترنتی قطع کنید

فیلتر شکن‌

یک کارشناس نسبت به استفاده از ف.ی.ل.ت.ر شکن‌ در زمان خرید اینترنتی هشدار داد و توصیه کرد که کاربران در زمان انجام امور بانکی در فضای اینترنتی، ف.ی.ل.ت.ر شکن خود را خاموش کنند.

ایمان اسلامیان متخصص حوزه بانکداری الکترونیک؛ با بیان این که شایع‌ ترین نوع کلاهبرداری‌ های اینترنتی پدیده فیشینگ است، گفت: در این شیوه کلاهبرداری هکرها یک صفحه مشابه درگاه بانک ایجاد می‌کنند و اطلاعاتی را که افراد وارد می‌کنند را ذخیره و بعدا مورد سوء‌ استفاده قرار می‌دهند. همچنین بدافزارها با استفاده از ساکس پروکسی یا اینترنت می‌توانند کاربر را وادار به خواندن اطلاعات و ذخیره آن بکنند که با توجه به عطش کاربران برای استفاده از این سیستم‌ ها این اتفاق دور از ذهن نیست.

اسلامیان با اشاره به اقداماتی که دولت‌ ها برای اختلال در ف.ی.ل.ت.ر ش.ک.ن‌ ها انجام می‌دهند، اظهار کرد: دولت‌ ها قبلا پروتکل‌ های امن را که ف.ی.ل.ت.ر شکن‌ ها از آن استفاده می‌کنند را هدف قرار می‌دادند که این حتی باعث اختلال در فعالیت پروتکل‌ هایی که بانکداری الکترونیکی هم از آنها استفاده می‌کرد می‌شد، اما حالا دیگر این اختلالات به صورت هوشمند صورت می‌گیرد و از این جهت برای بانک‌ ها محدودیتی ایجاد نمی‌شود.

اسلامیان با توضیح ساز و کار ف.ی.ل.ت.ر شکن‌ ها و فضایی که برای سوء‌ استفاده توسط آنها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: شرایط کار ف.ی.ل.ت.ر شکن‌ ها به این صورت است که در فضای مجازی و هنگام خرید اینترنتی برای کاربران یک هویت جدید ایجاد می‌کند و کاربر را با یک آی پی جدید و از کشوری دیگر به اینترنت وصل می‌کند که این اتفاق ممکن است کاربران را وارد یک سیکل بکند که در آن علاوه بر کاربران بانک، فرد دیگری از اطلاعات کاربران بانک مطلع می شود.

متخصص حوزه بانکداری الکترونیک تصریح کرد: در موقع انجام خریدهای اینترنتی ف.ی.ل.ت.ر شکن خود را ببندید، هرچند که در برخی موارد به صرف نصب ف.ی.ل.ت.ر شکن بدافزارهایی هم با آن نصب می‌شوند که ممکن است اطلاعات شما را کپی و برای مبدا خود بفرستند.

توصیه می‌شود شهروندان از نصب ف.ی.ل.ت.ر شکن‌ هایی که منبع نامشخص دارد خودداری کنند. همچنین بهتر است برای انجام خریدها و امور بانکی از اپلیکیشن هایی که بانک‌ ها طراحی کرده‌اند استفاده شود چرا که امنیت بالاتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • بر اساس شبکه
  • 3G

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!