راهنمای خرید مودم ADSL

راهنمای خرید مودم ADSL

راهنمای خرید مودم ADSL

مقدمه

این روزها تقریبا در هر خانه‌ای یکی از این دستگاه‌ها پیدا می‌شود و معمولا میهمانان اولین چیزی که در دید و بازدیدهای می‌پرسند رمز این دستگاه‌هاست که از ان به عنوان یکی از عوامل اعتیار خانمان‌سوز اینترنتی یاد می‌کنند! این دستگاه چیزی نیست جز: مودم!

مودم یکی از ابزار شبکه است که کامپیوترها و دستگاه‌های موجود در شبکه محلی را به شبکه ارائه دهنده خدمات اینترنتی وصل کرده و به این ترتیب به کاربران اجازه اتصال به اینترنت را می‌دهد. کار اصلی مودم تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به دیجیتال برای استفاده در داخل شبکه است. دستگاه‌های مودمی که ما امروزه آن‌ها را می‌شناسیم تنها شامل “مودم” نیستند! بلکه برای راحتی فقط از لفظ مودم استفاده می‌کنیم.

مودم‌هایی که ما می‌شناسیم معمولاً دارای یک سوئیچ برای داشتن رابط فیزیکی (پورت‌های پشت مودم) و ایجاد یک شبکه، یک اکسس پوینت وایرلس برای ایجاد شبکه بیسیم، یک روتر یا مسیریاب برای وصل کردن شبکه محلی به شبکه ارائه دهنده خدمات اینترنتی و البته یک مودم برای تبادل داده و عمل کردن مثل یک پل میان شما و شبکه ارائه دهنده خدمات اینترنتی. با این حال ما به کل این مجموعه صرفاً “مودم” یا “مودم/روتر” می‌گوییم.

  • مودم‌های سیمی (بدون وای فای)

Wired Modemاگر مودم را فقط و فقط برای اتصال از طریق کابل نیاز دارید، یک مودم سیمی می‌توانید بخرید. منظور از مودم سیمی یا کابلی، مودمی است که آن را از طریق کابل Ethernet (یا همان LAN) یا USB به کامپیوتر یا لپتاپ وصل می‌کنیم.خرید مودم‌هایی که تنها رابط اتصال آن‌ها کابل است، پیشنهاد نمی‌شود، مگر آن که ۱۰۰% مطمئن باشید که به شبکه بدون سیم یا وای فای احتیاجی نخواهید داشت. چون در آینده ممکن است نیاز به شبکه وای فای برای اتصال به اینترنت داشته باشید ولی این مودم نخواهد توانست این نیازتان را برطرف کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم سراغ نوع بعدی بروید.

  • مودم‌های سیمی + بی سیم (وای فای دار)

wireless modemمودم‌های بیسیم (وایرلس یا دارای شبکه وای فای) علاوه بر این که یک یا چند پورت برای اتصال از طریق کابل (چه کابل اترنت و چه یو‌اس‌بی) دارند، یک شبکه وای فای نیز ایجاد می‌کنند. این شبکه بی سیم بوده و دستگاه‌هایی مثل گوشی‌ها، تبلت‌ها و … نیز مانند کامپیوترهای رومیزی و لپتاپ می‌توانند به شبکه و اینترنت وصل شوند.برای اکثر کاربران و بخصوص استفاده کنندگان خانگی خرید یک مودم که هم بیسیم بوده و هم چندین پورت فیزیکی برای مواقع اضطراری داشته باشد، پیشنهاد می‌شود.

انواع مودم وایرلس (Wireless) یا مودم وای فای (WiFi)

همه مودم‌های وایرلس (و روتر‌ها) در محدوده فرکانسی 4/2 گیگا هرتز کار می‌کنند. مودم‌های وایرلس به لحاظ برد (یا محدوده پوشش)، سرعت انتقال اطلاعات و همینطور کیفیت ارسال سیگنال با هم فرق دارند و از این رو به سه دسته کلی تقسیم شده‌اند:

1- مودم سری A و B

مودم‌های وایرلس سری A و B قدیمی‌ترین نوع مدم‌های وایرلس هستند که پوشش داخلی این مودم‌ها بسیار ضعیف‌تر از مودم‌های وایرلس سری G و سری N است و محدوده پوشش داخلی این مودم‌ها حدود ۵۰ فوت معادل با 24/15 متر و پوشش خارجی مودم‌های سری A و B حدود ۷۵ فوت معادل 86/22 متر است.

2- مودم سری G

حرف G  در مودم‌های وایرلس مخفف کلمه Good است. مودم‌های وایرلس سری G در حال حاضر در بسیاری از موارد قابل استفاده هستند و می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده خانگی باشند. پوشش داخلی مودم‌های وایرلس سری G حدود ۱۵۰ فوت معادل 72/45 متر و پوشش خارجی مودم‌های وایرلس سری G حدود 44/91 متر است که تقریبا بیش از ۲ برابر محدوده‌ای است که مودم‌های سری A و B  می‌توانند پوشش بدهند! مودم‌های وایرلس  سری G می‌توانند اطلاعات را با حداکثر سرعت ۱۲۸ مگابیت در ثانیه انتقال بدهند. مودم‌های وایرلس سری G نسبت به مودم‌های سری A و B گران‌تر اما نسبت به مودم‌های وایرلس سری N ارزان‌تر هستند.

3- مودم سری N

حرف N در مودم‌های وایرلس مخفف Newest generation به معنی «جدیدترین نسل» است. این مودم‌ها بهترین گزینه برای استفاده کاربران خانگی و کاربران تجاری و  شرکت‌ها و محیط‌های بزرگتر هستند. پوشش داخلی مودم‌های وایرلس سری N حدود ۲۵۰ فوت معادل با ۷۶/۲ متر و پوشش خارجی ۶۰۰ فوت معادل با ۱۸۲/۸۸ متر است که در قیاس با مودم‌های وایرلس سری A و B و حتی مودم‌های سری G محدوده بسیار بزرگ‌تری است!

  • استاندارد وای فای

WiFi Standardsشبکه وای فای‌ای که مودم بیسیم یا وایرلس شما ایجاد خواهد کرد از قواعد و قانون‌های مشخصی پیروی می‌کند که به آن‌ها استانداردهای وای فای (با عنوان  IEEE 802.11) گفته می‌شود. یک مودم بیسیم اگرچه معمولاً چندین استاندارد مختلف را ساپورت می‌کنند و می‌توان بین آن‌ها سوئیچ کرد، در یک لحظه فقط می‌تواند از یک استاندارد استفاده کند.

استانداردهای مهم IEEE 802.11 عبارت اند از:

۸۰۲.۱۱ (بدون پسوند اضافه)

استاندارد ۸۰۲.۱۱ در سال ۱۹۹۷ معرفی شد که امروزه منسوخ شده است. در محدوده فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز کار کرده و حداکثر نرخ انتقال داده در آن ۲Mbps معادل ۲۵۰ کیلوبایت در ثانیه بود! این سرعت امروزه بسیار هم تلقی می‌شود. بنابراین اگر مودم مورد نظر فقط و فقط استاندارد ۸۰۲.۱۱ (با کل سری استاندارد IEEE 802.11 اشتباه گرفته نشود) داشت، بیخیال آن بشوید. هر چند یافتن چنین مودمی کار سختی است و باید آن را در موزه گذاشت!

۸۰۲.۱۱a

در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و در دو محدوده ۵ و ۳.۷ گیگاهرتزی کار می‌کند. دستگاه‌های چندانی از این استاندارد پشتیبانی نمی‌کنند و می‌شود گفت که این هم یک استاندارد منسوخ شده است. حداکثر سرعت انتقال داده ۵۴Mbps معادل ۶.۷۵ مگابایت در ثانیه دارد. مودم‌ها اغلب برای سازگاری با دستگاه‌های قدیمی‌تر، از این استاندارد هم پشتیبانی می‌کنند.

۸۰۲.۱۱b

یکی از محبوب ترین استانداردهای وای فای بوده و در سال ۱۹۹۹ معرفی شد. در محدوده ۲.۴ گیگاهرتز کار کرده و حداکثر سرعت انتقال اطلاعات ۱۱Mbps معادل ۱.۳۷۵ مگابایت در ثانیه دارد. با این که نسبت به ۸۰۲.۱۱a سرعت کمتری دارد ولی به دلیل سازگار بودن با دستگاه‌هایی که از استانداردهای ۸۰۲.۱۱a و ۸۰۲.۱۱g و ۸۰۲.۱۱n استفاده می‌کنند، بسیار محبوب است. مودم‌هایی تنها با این استاندارد دیگر تولید نمی‌شوند اگرچه مودم‌های جدیدتر این استاندارد را هم برای استفاده کردن ساپورت می‌کنند.

۸۰۲.۱۱g

دومین پر استفاده ترین استاندارد وای فای بوده و در سال ۲۰۰۳ معرفی شد. در باند ۲.۴ گیگاهرتز کار کرده و حداکثر نرخ انتفال داده ۵۴Mbps معادل ۶.۷۵ مگابایت در ثانیه دارد. با نسخه‌های دیگر می‌تواند سازگار باشد (بخصوص ۸۰۲.۱۱b) ولی امکانات نسخه‌های جدیدتر را ندارد. امروزه دستگاهی پیدا نمی‌شود که فقط از ۸۰۲.۱۱g پشتیبانی کند ولی اگر مودم مورد نظرتان از این استاندارد هم پشتیبانی کند (برای مواقع ضروری، اگر چه نیاز نخواهد شد) بهتر است.

۸۰۲.۱۱n

پشتیبانی از این نسخه از استاندارد وای فای توسط مودم مورد نظر امروزه یک ضرورت به حساب می‌آید. یعنی یکی از بهترین استانداردهای موجود، ۸۰۲.۱۱n است. این نسخه در سال ۲۰۰۷ معرفی شده و با همه نسخه‌های پیشین سازگار است. ۸۰۲.۱۱n قادر است در دو باند ۵ و ۲.۴ گیگاهرتزی کار کند. با توجه به آن که ۸۰۲.۱۱n می‌تواند تا چهار استریم همزمان را پشتیبانی کند، سرعت انتقال به تعداد آنتن‌ها، پهنای باند و برخی دیگر از تنظیمات (مثل Guard Interval و …) بستگی دارد.

حداکثر سرعت با یک آنتن در پهنای باند ۲۰ مگاهرتزی برابر ۷۲Mbps (معادل ۹ مگابایت در ثانیه) و در باند ۴۰ مگاهرتزی برابر ۱۵۰Mbps (معادل ۱۸.۷۵ مگابایت در ثانیه) است.

حداکثر سرعت با دو آنتن در پهنای باند ۲۰ مگاهرتزی برابر ۱۴۴Mbps (معادل ۱۸ مگابایت در ثانیه) و در باند ۴۰ مگاهرتزی برابر ۳۰۰Mbps (معادل ۳۷.۵ مگابایت در ثانیه) است.

حداکثر سرعت با سه آنتن در پهنای باند ۲۰ مگاهرتزی برابر ۲۱۶Mbps (معادل ۲۷ مگابایت در ثانیه) و در باند ۴۰ مگاهرتزی برابر ۴۵۰Mbps (معادل ۵۶.۲۵ مگابایت در ثانیه) است.

حداکثر سرعت با چهار آنتن در پهنای باند ۲۰ مگاهرتزی برابر ۲۸۸Mbps (معادل ۳۶ مگابایت در ثانیه) و در باند ۴۰ مگاهرتزی برابر ۶۰۰Mbps (معادل ۷۵ مگابایت در ثانیه) است.

بنابراین حداکثر سرعت ۸۰۲.۱۱n به صورت تئوری برابر ۷۵ مگابایت در ثانیه است که نسبت به نسل‌های قبلی خود بســــــــــــیار بهتر است با این حال نباید انتظار داشته باشید که به این سرعت حداکثر دست یابید.

۸۰۲.۱۱ac

این نسخه در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و تنها از باند ۵ گیگاهرتزی استفاده می‌کند. به همین دلیل برد آن نسبت به بیشتر نسخه‌های قبلی کمتر و چون خبری از باند ۲.۴ گیگاهرتزی نیست، با نسخه‌های قبلی نیز سازگار نخواهد بود. با این حال این نسخه هم کاربردهای خاص خودش را دارد. اکسس پوینت می‌تواند تا ۸ آنتن داشته باشد و کلاینت‌ها تا چهار آنتن دوگانه. سرعت انتقال داده با توجه به این معیارها و البته پهنای باند و سایر تنظیمات و شرایط محیطی از ۴۳۳Mbps (معادل ۵۴.۱ مگابایت در ثانیه) برای یک آنتن در اکسس پوینت (مودم) و یک آنتن در دستگاه کاربر (کلاینت) در پهنای باند ۸۰ مگاهرتزی تا ۶.۷۷Gbps (معادل ۸۴۶.۲۵ مگابایت در ثانیه) برای ۸ آنتن در اکسس پوینت و چهار آنتن دوگانه در کلاینت در پهنای باند ۱۶۰ مگاهرتزی قابل تغییر است.

 

در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای از اطلاعات استانداردهای مختلف و برد تخمینی آن‌ها را مشاهده کنید:

استاندارد حداکثر سرعت در شرایط کاملاً بهینه حداکثر تعداد آنتن‌ها برد تخمینی در فضای بسته برد تخمینی در فضای باز
۸۰۲.۱۱n ۶۰۰Mbps معادل ۷۵ مگابایت در ثانیه ۴ ۷۰ متر ۲۵۰ متر
۸۰۲.۱۱g ۵۴Mbps معادل ۶.۷۵ مگابایت در ثانیه ۱ ۳۸ متر ۱۴۰ متر
۸۰۲.۱۱b ۱۱Mbps معادل ۱.۳۷ مگابایت در ثانیه ۱ ۳۵ متر ۱۴۰ متر
۸۰۲.۱۱a ۵۴Mbps معادل ۶.۷۵ مگابایت در ثانیه ۱ ۵۰۰۰ متر
  • فرکانس ‌بی‌سیم

2.4 Ghzفرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز برد زیادی دارد و از موانع سخت مثل دیوار و … بهتر عبور می‌کند؛ اما در برابر تداخل‌ موجی که به وسیله‌ی اشیای بیرونی (مایکروویو و تلفن بی‌سیم) ایجاد می‌شود، ضعیف‌تر از فرکانس ۵ گیگاهرتز است. ۲٫۴۴ گیگاهرتز فرکانس بسیار رایجی است و دستگاه‌های بی‌سیم معمولا از این فرکانس استفاده می‌کنند و به همین دلیل احتمال اینکه سایر دستگاه‌های بی‌سیم منزل‌تان روی فرکانس بی‌سیم نویز بیندازند خیلی زیاد است. در فرکانس ۵ گیگاهرتز، داده‌ها با سرعت بیشتری انتقال پیدا می‌کنند؛ ولی برد کمتری نسبت به ۲٫۴ گیگاهرتز دارد و در اثر برخورد با موانع به‌سرعت تضعیف می‌شود.

سرعت انتقال بالاتر: ۵ گیگاهرتز بهتر است / برد بیشتر: ۲٫۴ گیگاهرتز بهتر است / تضعیف کمتر: ۲٫۴ گیگاهرتز بهتر است / تداخل موج و نویز کمتر: ۵ گیگاهرتز بهتر است.

  • آنتن

WiFi Antennaآنتن مودم‌های بیسیم می‌تواند به دو صورت داخلی یا خارجی باشد. مودم‌هایی با آنتن داخلی اغلب برد کمتری نسبت به آنتن‌های خارجی داشته ولی قابل حمل تر بوده و قیمتشان کمتر است. پیشنهاد می‌کنیم مودمی بخرید که آنتن خارجی داشته باشد. درباره تعداد آنتن‌ها هم در بند قبلی توضیح داده شد. البته این نکته را هم فراموش نکنید که اغلب آنتن‌ها قابل تعویض و ارتقاء هستند. یعنی می‌توانید آنتنی با قدرت بیشتر (معمولاً برحسب dB) و سازگار نسبت به مودم خریداری کرده و آن را با آنتن کنونی جایگزین کنید.آنتن‌های تقویتی می‌توانند محدوده‌ی بی‌سیم‌تان را باز هم بیشتر کنند. واحد اندازه‌گیری قدرت آنتن‌ها dBi است و هر چه این عدد بزرگ‌تر باشد، قدرت سیگنال بیشتر است. قدرت دستگاه‌های خانگی در محدوده‌ی ۲dBi تا ۸dBi است و قدرت بیشتر از این می‌تواند اثرات مضری روی سلامتی داشته ‌باشد. اگر با اضافه کردن آنتن یا استفاده از آنتن تقویتی به نتیجه‌ی مطلوبی دست پیدا نکردید، می‌توانید از گسترش‌دهنده‌ی محدوده‌ی بی‌سیم استفاده کنید.

  • درگاه‌های خارجی

مودم‌های بیسیم یا وایرلس علاوه بر داشتن شبکه وای فای، یک یا چندین پورت فیزیکی نیز دارند که به کاربر این امکان را می‌دهد که با استفاده از دستگاه‌هایی مثل کامپیوترهای رومیزی نیز بتواند توسط این درگاه‌ها و یک کابل استاندارد، به شبکه و اینترنت وصل شود.

شدیداً توصیه می‌شود هر کجا که اتصال به مودم از طریق کابل امکان پذیر بود، از آن استفاده کنید زیرا سرعت آن معمولاً نسبت به شبکه وای فای بیشتر است. حساب کنید که به چه تعداد از این پورت ها نیاز خواهید داشت مثلاً اگر کامپیوتر رومیزی در کنار مودم دارید، یک پورت، اگر لپتاپتان را در کنار مودم استفاده می‌کنید، برای آن هم یک پورت در نظر بگیرید چون همانطور که گفته شد، سرعت اتصال سیمی از بیسیم بیشتر است.

مودم‌های وایرلس اغلب یک تا چهار پورت فیزیکی دارند که با عناوین LAN1 تا LAN4 نامگذاری می‌شوند. این پورت‌ها یا اترنت هستند و یا یو‌اس‌بی

1. پورت اترنت (Ethernet)

اترنت رابط پیشفرض برای استفاده در یک شبکه است. مودم‌ها اغلب حداقل یک پورت اترنت دارند. درایور پورت‌های Ethernet معمولاً از نوع عمومی هستند که سیستم عامل‌هایی نظیر ویندوز، توزیع‌های گنو/لینوکس و مک آن‌ها را به صورت پیشفرض دارند یعنی یک سر کابل را به مودم و سر دیگر را به کامپیوتر وصل کرده و بدون دردسر به شبکه و اینترنت وصل خواهید شد.

سرعت اترنت در مقایسه با نوع دیگر پورتی که شاید در مودم ببینید (یعنی USB) بیشتر است. استفاده از آن ساده بوده و قابل اعتماد تر هستند و طول کابلشان می‌تواند تا ۱۰۰ متر هم باشد. ولی باید توجه داشته باشید که برای اتصال اترنت به کامپیوتر باید یک رابط شبکه سخت افزاری داشته باشید که معمولاً بر روی مادربورد به صورت تعبیه شده وجود داشته و قابل استفاده است.

Ethernet Port

کابل اترنت دارای نسخه‌های مختلفی است که دو نوع رایج آن عبارت اند از:

Cat5

سرعت حداکثر این نوع کابل اترنت از ۱۰Mbps تا ۱۰۰Mbps است. یعنی سرعت حداکثر آن بیشتر از استانداردهای وای فای ۸۰۲.۱۱a و ۸۰۲.۱۱b و ۸۰۲.۱۱g است ولی از ۸۰۲.۱۱n و ۸۰۲.۱۱ac کمتر است. استفاده از این نوع کابل پیشنهاد نمی‌شود.

Cat5e

استفاده از کابل‌های اترنت با نسخه Cat5e پیشنهاد می‌شود. حداکثر سرعت این کابل‌ها از ۱۰Mbps گرفته تا ۱Gbps (برابر ۱۰۰۰Mbps) است. یعنی از همه استانداردهای وای فای گفته شده سرعت بیشتری دارد و با پورت‌های مخصوص کابل Cat5 سازگاری کامل دارد.

Cat6

قابل ذکر است که نسخه‌هایی از اترنت تحت عنوان Cat6 و Cat6a وجود دارد که حداکثر سرعت ۱۰Gbps (معادل ۱۰۰۰۰Mbps) دارند با این حال استفاده از Cat5e همچنان پیشنهاد می‌شود مگر این که مودم و کارت شبکه شما از نسخه‌های Cat6 و Cat6a پشتیبانی کنند.

2. پورت WAN

برای شما هم پیش آمده که در گذشته، یک مودم اینترنت کابلی خریده‌اید و با گسترش دستگاه‌های دارای وای‌فای، نیاز به داشتن شبکه‌ی وای‌فای برای اتصال به اینترنت را احساس کرده‌اید. در چنین مواقعی می‌توانید به کل بی‌خیال دستگاه قدیمی شوید و یکی جدید و خوب‌اش را بخرید. اما می‌توانید این‌کار را با تهیه‌ی یک مودم دارای پورت WAN هم انجام دهید.یک سر کابل LAN را به پورت LAN مودم قدیمی و سر دیگر را به پورت WAN مودم جدیدتان وصل ‌کنید. به همین سادگی می‌توانید از یک کابل LAN اینترنت‌دار، یک شبکه‌ی وای‌فای اینترنت‌دار بسازید.

Wan Port3. پورت یو‌اس‌بی (USB)

مودم‌ها ممکن است یک یا چند پورت فیزیکی از نوع یو‌اس‌بی (USB) نیز داشته باشد که معمولاً نیاز به نصب کردن درایور یو‌اس‌بی مودم برای استفاده کردن خواهد بود. در مقایسه با اترنت سرعت حداکثر کمتری داشته، کم ثبات تر بوده و کابل کوتاه تری برای کارایی مناسب باید داشته باشند. با این حال مزیتی که دارند این است که نیاز به کارت شبکه نداشته و فقط و فقط با وجود پورت یو‌اس‌بی و نصب کردن درایورش می‌توانیم از آن استفاده کنیم. با توجه به این که تقریباً همه کامپیوترها و لپتاپ‌ها کارت شبکه LAN با پورت اترنت دارند، استفاده از پورت یو‌اس‌بی چندان پیشنهاد نمی‌شود. USB نسخه ۱.۱ که این نسخه قدیمی حداکثر سرعت ۱۲Mbps دارد که نسبت به همه نسخه‌های اترنت کم سرعت تر بوده و در بین استانداردهای وای فای فقط از ۸۰۲.۱۱b سریع تر است.USB نسخه ۲.۰
این نسخه حداکثر سرعت ۴۸۰Mbps دارد. یعنی از نسخه USB 1.1 و استانداردهای وای فای ۸۰۲.۱۱a و ۸۰۲.۱۱b و ۸۰۲.۱۱g سریع تر است. اگر به ناچار باید مودمی با پورت یو‌اس‌بی بخرید، حتماً نسخه آن ۲.۰ باشد.نسخه USB 3.0 نیز وجود دارد که تا حداکثر سرعت ۴.۸Gbps را می‌تواند پشتیبانی کند اما پیدا کردن مودمی که پورتی با این نسخه داشته باشد، راحت نخواهد بود و اگر هم پیدا کردید، قیمت بیشتری خواهد داشت.

USB Port

  •  WPS

WPS Buttonبیشتر مودم‌ها دکمه‌ای دارند که اتصال به شبکه‌ی بی‌سیم را ساده‌تر می‌کند؛ تی‌پی‌-لینک نام این دکمه را QSS گذاشته و دی-لینک آن را WPS می‌نامد. با استفاده از QSS یا WPS می‌توانید بدون نیاز به وارد کردن پسورد (Password)، به یک شبکه‌ی بی‌سیم وصل شوید.

  • معرفی چند مدل محبوب و مناسب خانگی

ما سعی کرده‌ایم تا بهترین روترهای ADSL که این روزها تا قیمت 120 هزار تومان می‌توانید بخرید را برایتان لیست کنیم. ترتیب قرارگیری روترها به صورت تصادفی مشخص شده است:

1. D-Link DSL-2750U Wireless N150 ADSL2+ Modem Router

   مودم D-Link DSL-2750U

DSL-2750U یک مودم-روتر بی‌سیم است که از لحاظ عملکرد، شکل ظاهری، تعداد آنتن و پورت‌ها شباهت زیادی به مدل D-Link 2740U دارد.این محصول در بازار با میانگین قیمت 100 هزار تومان به فروش می‌رسد.

  • اندازه : 162 در 116.8 در 33 میلی متر
  • وزن: 290 گرم
  • رنگ : سفید
  • تعداد پورت شبکه : چهار عدد
  • تعداد پورت RJ-11 : یک عدد
  • تعداد پورت USB :  یک عدد ، قابلیت اتصال به هارد
  • حداکثر سرعت انتقال اطلاعات : 300Mbps
  • مشخصات آنتن : دو عدد، با قابلیت جدا شدن، قدرت 5 دسی‌بل، 2.4 گیگاهرتز، WiFi-802.11 b/g/n
  • چراغ ها : DSL، Internet، LAN، Power، USB، WLAN، WPS
  • کلیدها: روشن و خاموش کردن دستگاه، بازنشانی به تنظیمات کارخانه، روشن و خاموش شدن وایرلس،WPS
  • امنیت و رمزنگاری : WPA, WPA2, WEP با فایروال NAT, SPI, IP, ICMP, TCP, UDP
  • قابلیت به اشتراک گذاری پرینتر، هارد دیسک اکسترنال و فلش مموری

Modem Mart


2. TP-LINK TD-W8960N N300

مودم روتر +ADSL2 بی‌ سیم N300 تی پی-لینک مدل TD-W8960N

با داشتن این روتر شکیل با سرعتی بالا از اینترنت استفاده کنید و از آن لدت ببرید.این دستگاه را می­توان برای به اشتراک گذاری اینترنت ،ویدئو ،موزیک، بازیهای آنلاین گروهی مورد استفاده قرار داد.مودم ADSL بی سیم  تی پی-لینک TD-W8960N هم اکنون در بازار با میانگین قیمت 85 هزار تومان به فروش می‌رسد.

  • اندازه : 36 در 130 در 195 میلی‌متر
  • وزن: 213 گرم
  • رنگ : سفید، آبی
  • تعداد پورت شبکه : چهار عدد
  • تعداد پورت RJ-11 : یک عدد
  • تعداد پورت USB : __
  • حداکثر سرعت انتقال اطلاعات : 300Mbps
  • مشخصات آنتن : یک آنتن خارجی و دو آنتن داخلی، قدرت 3.2 دسی‌بل، 2.4 گیگاهرتز، WiFi-802.11 b/g/n
  • چراغ ها : DSL، Internet، LAN، Power، WLAN، WPS
  • کلیدها: روشن و خاموش کردن دستگاه، بازنشانی به تنظیمات کارخانه، روشن و خاموش شدن وایرلس،WPS

Modem Mart


3. Asus DSL-N10S Wireless N150

مودم ایسوس DSL-N10  با عملکرد بالای خود کاملترین استاندارد IEEE را برای مودم دارا میباشد و بهترین کیفیت را در اختیار شما قرار میدهد.این محصول در بازار با میانگین قیمت 75 هزار تومان به فروش می‌رسد.

  • اندازه : 33 در 102 در 109 میلی متر
  • وزن: 155 گرم
  • رنگ : سفید، مشکی
  • تعداد پورت شبکه : یک عدد
  • تعداد پورت RJ-11 : یک عدد
  • حداکثر سرعت انتقال اطلاعات : 150Mbps
  • مشخصات آنتن : یک عدد، با قابلیت جدا شدن، قدرت 5 دسی‌بل، 2.4 گیگاهرتز، WiFi-802.11 b/g/n
  • چراغ ها : DSL، Internet، LAN، Power، USB، WLAN، WPS
  • کلیدها: روشن و خاموش کردن دستگاه، بازنشانی به تنظیمات کارخانه، روشن و خاموش شدن وایرلس،WPS
  • امنیت و رمزنگاری : WPA, WPA2, WEP با فایروال NAT, SPI, IP, ICMP, TCP, UDP

Modem Mart


4. Tenda D303 Wireless N300 Modem Router

مودم ADSL بی‌سیم  تندا D303 یکی از محصولات پرطرف‌دار این شرکت است. شما  با داشتن این مودم می‌توانید در هر کجای منزل یا مکان‌های دیگر حدوداً ۱۵۰ متری اینترنت داشته باشید. همچنین این مودم دارای 4 پورت برای اتصال کابل به آن می‌باشد که می‌توان کامپیوتر و لپ‌تاپ و یا پرینتر خود را به آن متصل کرد.این محصول در بازار با میانگین قیمت 100 هزار تومان به فروش می‌رسد.

  • اندازه : 34 در 111 در 171 میلی‌متر
  • وزن: 450 گرم
  • رنگ : سفید
  • تعداد پورت شبکه : چهار عدد
  • تعداد پورت RJ-11 : یک عدد
  • تعداد پورت USB : دارای پورت USB برای به اشتراک گذاری هارد دیسک، حافظه فلش، پرینتر و مودم 3G
  • حداکثر سرعت انتقال اطلاعات : 300Mbps
  • مشخصات آنتن : دو آنتن خارجی و دو آنتن داخلی، قدرت 5 دسی‌بل، 2.4 گیگاهرتز، WiFi-802.11 b/g/n
  • چراغ ها : DSL، Internet، LAN، Power، WLAN، WPS
  • کلیدها: روشن و خاموش کردن دستگاه، بازنشانی به تنظیمات کارخانه
  • امنیت و رمزنگاری : 64-128bit WEP WPA-PSK WPA2-PSK
Modem Mart
مشاهده لیست محصولات موجود در مودم مارت : مودم و روتر ADSL
سخن آخر : این نکات تقریبا تمام مواردی بودند که به نظر ما رسید. با دانستن این موارد می توانید به انتخاب خوبی برای مودم برسید. البته که نکات بیشتری هم هستند که یا آن‌قدر پیچیده‌اند که تنها افراد خاصی به سراغ‌شان می‌رود یا اینکه ‌‌زیاد مهم نبودند که به لیست اضافه کنیم. امیدواریم توانسته باشیم راهنمایی لازم در جهت شناخت و تهیه یک مودم ADSL مناسب ارائه کرده باشیم.
برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • بر اساس شبکه
  • 3G

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!