افزایش سرعت اینترنت

افزایش سرعت اینترنت

ما قصد داریم طی 4 مقاله این راه‌حل‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این اولین مقاله در این رابطه است که به نکات سخت افزاری موثر در سرعت اینترنت اشاره می‌کند. این نکته را هم اضافه می‌کنم که سرعت اینترنت با بارگذاری صفحه و موارد مانند آن تفاوت دارد اما به دلیل اینکه در بین مردم همه این‌ها با هم یکسان است ما هم در این مطلب بین آن‌ها تفاوتی قائل نشده و از اصطلاح “سرعت اینترنت” استفاده خواهیم کرد.

  1. سیم‌ها و کابل‌ها: هر چقدر از عمر سیم‌ها و کابل‌هایی که برای اتصالات خود استفاده می‌کنید بیشتر گذشته باشد به دلیل فرسوده شدن نمی‌تواند از تمام توان و گنجایش خود برای انتقال اطلاعات استفاده کند. کابل‌های جدید از کیفیت ساخت بهتری بهره می‌برند و توان انتقال اطلاعات بهتری نسبت به کابل‌های قدیمی دارند. هم‌چنین برای اتصالات خود از سیم‌های یکپارچه استفاده کنید؛ زیرا در مواقعی که چند سیم را با نوار چسب یا هر چیز دیگری به هم متصل می‌کنید احتمال قطعی و نوسان افزایش می‌یابد. سعی کنید تا می‌توانید طول سیم‌ها و کابل‌هایی که استفاده می‌کنید، کوتاه باشد. هر چه نوسان و قطعی کمتر باشد سرعت دریافت اطلاعات بیشتر خواهد بود.
  2. پاکسازی اتصالات: حتما دیده‌اید که بسیاری از افراد هر چند وقت یکبار کیس رایانه خود را باز کرده و اقدام به تمیز کردن آن می‌کنند. اصلا اتفاقی را که روزهای قبل در اهواز به وجود آمد به خاطر بیاورید که در آن گرد و غبار هوا به سیم‌ها و مراکز انتقال برق چسبیده و باعث قطع جریان برق شهر شدند. این نشان می‌دهد که اگر ذرات گرد و غبار به سیم‌ها بچسبد باعث اختلال در کار آن‌ها می‌شود و از ظرفیت انتقال آن می‌کاهد. هر چه ظرفیت انتقال کابل بیشتر باشد حجم بیشتری از اطلاعات را در زمان کم‌تری جابجا خواهد کرد که روی سرعت اینترنت موثر است.
  3. محل قرارگیری مودم وای‌فای: احتمالا این مورد را بسیار شنیده‌اید اما خیلی‌ها هستند که هنوز علی‌رغم دانستن تاثیر این مورد باز هم آن را رعایت نمی‌کنند. معمولا بهترین مکان برای قرارگیری مودم‌های وای‌فای جایی است که به وسایل ارتباطی، شیشه، فلزات و دیوارها نزدیک نباشد. اگر به تنهایی از وای‌فای استفاده می‌کنید سعی کنید مودم را نزدیک خود قرار دهید در غیر این صورت آن را در مکانی بگذارید که سیگنال‌های آن بیشترین برد را داشته باشد. معمولا برای این کار مودم را در مرکز خانه و در ارتفاع قرار می‌دهند. در این صورت قدرت سیگنال‌های دریافتی بیشتر خواهد شد و از آنجایی که قدرت سیگنال با سرعت اینترنت رابطه مستقیم دارد شاهد افزایش سرعت اینترنت خواهید بود.
  4. آنتن‌های مودم: مودم‌ها یا آنتن داخلی دارند یا آنتن خارجی. نحوه استقرار آنتن‌ها در ارسال سیگنال‌ها بسیار موثر است. عده‌ای می‌گویند آنتن‌ها را به حالت عمودی قرار دهید. بعضی‌ها هم مخالف این صحبت هستند و توصیه می‌کنند آن‌ها را افقی بگذارید. چیزی که این وسط درست است این است که شیوه قرار گیری آنتن مهم است و شما باید با آزمایش کردن حالت‌های مختلف و اینکه در کدام حالت آنتن‌ها سیگنال را بهتر ارسال می‌کنند نحوه قرار گیری آنتن‌ها را مشخص کنید. هر چه سیگنال دریافتی بهتر باشد طبیعتا سرعت اینترنت شما هم بالاتر خواهد بود.
  5. استفاده از اسپلیتر (Splitter): این قطعه که در میان عموم به نویزگیر هم معروف است با جدا کردن سیگنال‌های خطوط تلفن ثابت از سیگنال‌های دیتا از ایجاد تداخل و یا به اصلاح نویز جلوگیری می‌کند که همین خود باعث افزایش سرعت دریافت اطلاعات می‌شود.
  6. استفاده از ریپیتر (Repeater): ریپیتر یک دستگاه ارتباطی است که سیگنال‌ها را از یک منبع دریافت کرده و آن را در دامنه‌ای وسیع‌تر و با برد و قدرت بیشتر دوباره ارسال می‌کند. این وسیله قیمت کمی داشته و در قدرت سیگنال‌های وای‌فای و در نهایت در سرعت اینترنت شما تاثیر‌گذار خواهد بود.
  7. استفاده از آمپلی‌فایر آنتن وایرلس: این وسیله که به آن Booster نیز گفته می‌شود با افزایش قدرت سیگنال‌های ارسالی، افزایش ناحیه تحت پوشش و به طبع افزایش سرعت بارگذاری اطلاعات را به دنبال خواهد شد.
  8. استفاده از کابل به جای وای‌فای: به دلیل اینکه در امواج وای‌فای نوسان وجود داشته و گاهی این امواج ضعیف می‌شوند این نوع اتصال‌ها سرعت کمتری در مقابل اتصال کابلی دارند. اگر به تنهایی از اینترنت استفاده می‌کنید و این کار را با رایانه و لپ‌تاپ خود انجام می‌دهید، بهتر است به جای استفاده از وای‌فای از اتصال با کابل استفاده کنید. برای این کار یا مودم‌هایی را بخرید که فقط با کابل کار ‌می‌کنند یا اگر فکر می‌کنید بنا به دلایلی مدتی بعد به وای‌فای نیازمند خواهید شد (مثلا زمانی که مهمان دعوت کردید) مودم وای‌فای تهیه کنید اما تا وقتی که به تنهایی از اینترنت استفاده می‌کنید با کابل به دستگاه خود وصل شوید و هر وقت که نیاز به اتصال با وای‌فای داشتید با مراجعه به صفحه تنظیمات مودم امکان دریافت سیگنال‌های وای‌فای را فراهم کنید.
  9. راه اندازی مجدد مودم: خیلی وقت‌ها تاخیر و کندی‌های اینترنت با یک بار خاموش و روشن کردن مودم برطرف می‌شود. زیرا با این کار تنظیمات دوباره راه اندازی شده و اتصال‌ها ریست می‌شوند. پس سعی کنید پس از اتمام کار با اینترنت مودم خود را خاموش کنید تا دفعه بعد که می‌خواهید از اینترنت استفاده کنید دچار کندی‌ها واختلالات مودم نشوید.
  10. تعویض مودم: اگر از مودم‌های قدیمی استفاده می‌کنید بهتر است به فکر تعویض آن باشید. مودم‌های قدیمی به دلیل اینکه از برخی تکنولوژی‌های امروزی استفاده نمی‌کنند کارایی و بهره‌وری مودم‌های جدید را ندارند.
  11. سخت افزار سیستم: چه از تلفن همراه برای استفاده از اینترنت استفاده بکنید چه از رایانه‌های شخصی باید بدانید که سخت افزار دستگاه شما در سرعت اینترنت شما موثر است. وقتی از اینترنت استفاده می‌کنید بخشی از عملیات بارگذاری اطلاعات در دستگاه شما پردازش می‌شود و از حافظه دستگاه استفاده خواهد شد. پس هر چه سیستم قوی‌تری داشته باشید (مخصوصا رم بالا) پردازش این اطلاعات سریع‌تر انجام خواهد شد و در نتیجه سرعت اینترنت شما افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • بر اساس شبکه
  • 3G

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!